donderdag 26 april 2012

kaart en werkbeschrijving bloemen.

Er zijn een aantal mensen die willen weten hoe ik de bloementjes maak , ik ga proberen het uit te leggen dmv van foto's (het is niet mijn eigen idee).

Benodigheden
ponsen of stanzen
waterpen/of penseel
distress inkt.
embospen en matje (ik gebruik een prikmat van de action)
tangetje (maar kan ook met sateprikker).

foto 1.
Ik heb voor de bloemen deze 2 handponsjes gebruikt (de kleine versie komt van de kruidvat en de grotere komt bij scrapbookdepot vandaan)..maar je kan allerlei stanzen en ponzen gebruiken voor deze bloemen.

foto 2
Ik heb voor de deze bloemen de kleur tea dye distress inkt gebruikt.
foto 3
Inkt op een sheet doen en dan met een waterspuitje de inkt verdunnen, je inkt moet een beetje waterig zijn.


foto 4
Ik verf de bloemen vanuit het hart naar buiten toe met de verdunde inkt met je waterbrush pen of penseel.

foto 5
Even laten drogen en dan in het hart van de bloem nog een laagje inkt aanbrengen, zo word die wat donkerder.

foto 6
nu de randjes met inkt bewerken, ik heb walnut stain gebruikt maar dat moet je naar eigen smaak doen.


foto 7
Nu embossen, de grotere bloemen leg je met de geverfde kant naar beneden en je embosd vanaf de punt van de blaadjes naar binnen toe......dan gaan ze al krullen.

foto 8
Nu draai je het blaadje met de goede kant naar boven en ga je het hart weer embossen.....dan komen de blaadjes nog meer omhoog .

Ik gebruik een tangetje om de blaadjes nog een beetje in tegengestelde richting te rollen.
Deze foto is een klein bloementje en die embos ik alleen in het hart....en dan rollen met je tang of sateprikker .

En het resulaat.

En hier is de kaart waar ik het geheel op verwerkt heb

Ik heb papier van de action gebruikt, verder blaadjes gestanst van CLD en die heb ik los geknipt en wat gekruld.
In de bloemharten heb ik een tipje perlenpen gedaan.
Stempeltje in de hoek en daarop ook wat perlenpen en hele ienimini bloementjes.

Het camee heb ik gemaakt met een malletje van creatijd, ik heb het met fimoklei gemaakt, afgebakken in de oven en toen bewerkt met antiek zwarte verf.


Dit was het voor vandaag, ik hoop dat jullie mijn werkbeschrijving leuk vinden en er wat aan hebben.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

Groetjes Jacqueline














24 opmerkingen:

  1. Super leuk en goed duidelijk uitgelegd!
    Bedankt hoor.
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jacqueline, prachtige kaart en duidelijke werkbeschrijving! TFS!
    Groetjes, Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende kaart en wat een super duidelijke uitleg!! Dank je wel voor het delen.

    Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je kaartje zo gaaf!
    De werkbeschrijving is heel duidelijk! Dank je wel!
    En je creatie van fimoklei vind ik echt geweldig!
    groetjes Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Te gek dat je een werkbeschrijving hebt gemaakt.
    Ik vind je bloemen helemaal te gek bedankt.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik val bijna van mijn stoel!!!!!!
    Wat mooi. Hoe groot is de doornsee van je grote bloemetje als ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ik denk iedere keer dat jij van die dure bloemen koopt. Maar je maakt ze zelf. Echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Errug leuk, Jacqueline!
    groeten van Mazina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he, wat leuk, bedankt voor het delen en de duidelijke uitleg, ik ga het gauw een keer proberen, ik vind je bloemtjes altijd zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tofff Jacqueline dat je ons laat meekijken hoe jij bloemen maakt.
    Ik ben dol op jouw bloemen!
    De creatie van fimo is ook super mooi zeg!
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige kaart heb je weer gemaakt!

    vind die tak stempel super, met daarbij de bloemetjes, geeft echt een heel leuk effect!
    De camee is ook super gaaf! em leuke bloemetjes zijn het weer geworden, leuke, duidelijk omschrijving ook!

    Had het opbollen zelf ook al geprobeerd op mijn laatste 2 kaartjes, en het geeft een zoveel leuker effect! moet alleen nu nog op zoek naar verschillende "kleine" bloemetjes....

    Groetjes Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie bloemen Jaqueline en zo'n duidelijke uitleg!
    Bedankt..
    Het is een supermooi kaartje geworden met de bloemetjes!
    Groetjes,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. these flowers are beautiful! thanks a lot for the tuto!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel dat je een kijkje op mijn blog komt nemen, ik word altijd heel blij van een reactie en lees elke reactie altijd met veel plezier.